27.04
ФК 11 клас
Тема: Закріплення техніки стрибка








ФК 11 клас
Тема: Закріплення техніки стрибка
- 1. застрибує в упор присівши на перешкоду (гімнастичні мати) висотою 20-25 см з І.І. толчковая нога попереду, махова позаду на носку.
- 2. застрибує в упор присівши на перешкоду висотою 30-40 см з 3-4-5 кроків розбігу.
- 3. Стрибки у висоту з 3-5 кроків прямого розбігу. Висота - 30-40 см.
Успіх навчання учнів стрибків у довжину з розбігу «зігнувши ноги» багато в чому залежить від того, в якій мірі вони оволоділи елементами техніки стрибків у попередніх класах при вивченні підскакувань, стрибків з місця, спригіванія з висоти, високо- далеких стрибків, учні вже повинні оволодіти правильним положенням тулуба при виконанні розбігу, поєднанням рухів частин тіла при відштовхуванні і мати певний рівень розвитку швидкісно-силових якостей. Якщо в попередніх класах робота з підготовки опорно-рухового апарату дітей, навчання їх прискореного бігу, бігу з високого старту, різних видів подскоков, стрибків з місця, спригіванія з якої-небудь причини не проводилася, вона все одно повинна бути проведена , хоча б в скороченому варіанті, випереджаючи рішення задач з навчання стрибків.
Стрибок в довжину з місця (рис. 3.6).
Початкове положення до виконання стрибка:
- • стопи поставити паралельно на ширині плечей, носки розташувати у лінії відштовхування;
- • підняти руки вгору-назад, прогнутися в попереку, піднятися на носки.

Мал. 3.6. Стрибок в довжину з місця (контурограмма)
Основи техніки стрибка:
- • вільним маховим рухом відвести руки вниз-назад, опуститися на всю стопу, ноги зігнути в колінних і тазостегнових суглобах;
- • різко і стрімко відштовхнутися, здійснюючи мах рук вперед в напрямку стрибка;
- • розпрямити тіло, витягнутися в польоті як струна, як би зависнути в повітрі;
- • в завершується фазі польоту зігнутися в попереку, руки відвести назад, зігнути ноги в колійних і тазостегнових суглобах, підтягнути їх до грудей;
- • викидаючи ноги вперед, розпрямити їх в колінних суглобах, виводячи стопи вперед до місця приземлення;
- • приземляючись, зігнути ноги в колінних суглобах, вивести руки вперед, опуститися на дві ноги (або підтягуючи таз до місця приземлення, ноги витягнути вперед - «приземлення падінням»);
- • закінчити стрибок, зробити крок вперед і вийти з сектора для стрибків (ями з піском).
Потрійний стрибок з місця (рис. 3.7).
Техніка потрійного стрибка з місця ділиться на фази: а) перше відштовхування; б) друге відштовхування; в) третій відштовхування; г) приземлення на дві ноги. Спостерігається почергове відштовхування в потрійному стрибку, тобто відштовхування з двох ніг - приземлення на ліву (праву) ногу і подальше відштовхування, потім - приземлення на праву (ліву) ногу і подальше відштовхування, потім - приземлення на дві ноги.

Мал. 3.7. Потрійний стрибок з місця (контурограмма)
Відштовхування з двох ніг виконується як в стрибку з місця. Після відштовхування стрибун виносить одну ногу вперед, згинаючи її в колінному суглобі, гомілка спрямована вниз або трохи вперед, інша нога затримується ззаду, трохи зігнута в колінному суглобі (політ «в кроці»). Далі стрибун «загрібати» постановкою ставить знаходиться попереду ногу на грунт (зверху-вниз під себе), одночасно розташована позаду нога активним маховим рухом виводиться вперед, допомагаючи виконати відштовхування. Після відштовхування здійснюється політ в кроці, активна постановка на опору іншої ноги, амортизація і подальше відштовхування. У третьому кроці стрибун до махової нозі підтягує поштовхову ногу, згинаючи її в колінному суглобі, і, наближаючи коліна до грудей, виконує приземлення на дві ноги. Для досягнення результативності в потрійному стрибку важливо активно виконувати відштовхування «загрібає» рухом в поєднанні з махом іншою ногою і намагатися подовжувати польотну фазу; ефект від виконання вправи досягається при виконанні установки на швидкість відштовхування, а не на силу.
Приватні завдання вдосконалення компонентів техніки стрибків у довжину з розбігу передбачають:
- • вдосконалення виконання відштовхування при поступово підвищується швидкості розбігу;
- • вдосконалення перекладу швидкості розбігу в швидкість відштовхування за рахунок ефективного набігання і загрібати постановки ноги на відштовхування;
- • вдосконалення махового руху ногою;
- • зменшення згинання поштовховою ноги в колінному суглобі під час опори;
- • підвищення ефективності відштовхування з акцентом на активне розгинання поштовхової ноги в колінному і гомілковостопному суглобах;
- • розвиток швидкісно-силових, силових якостей і рухливості в суглобах.
Стрибок в довжину з розбігу. Розбіг 12-16 м починають зі стандартного положення: толчковая нога попереду, махова позаду на носку, ноги трохи зігнуті, - з поступовим збільшенням швидкості. Під час розбігу нога ставиться на передню частину стогони, тулуб злегка нахилений вперед, рух рук вперед-назад, голова тримається прямо. Останні три кроки в розбігу досягають максимальної довжини, кожен з них становить у хлопчиків 120 см, а у дівчаток - 110 см. Останній крок розбігу виконується трохи швидше. Нога ставиться на місце відштовхування пружно, з п'яти, з наступним дуже швидким переходом на передню частину стопи, тулуб при цьому знаходиться в вертикальному положенні. Прискорений характер розбігу з наростанням темпу від початку до кінця, зі зменшенням предтолчкового кроку дає можливість активно поставити поштовхову ногу на опору в поєднанні з активним зведення стегон, що є визначальним для ефективної динаміки зусиль в відштовхуванні. Воно проводиться швидко і супроводжується енергійним, узгодженим маховим рухом ногою і руками (рис. 3.8).

Мал. 3.8. Основи техніки відштовхування в стрибках в довжину
При правильному відштовхуванні рухи виконуються максимально: активна постановка бігових рухом майже випрямленою поштовхової ноги поєднується з виносом вперед сильно зігнутою маховою ноги, виходом на ногу тазостегнової областю (просування всього тіла вперед через пружну поштовхову ногу), енергійним помахом рук. Рука, однойменна поштовховою нозі, виноситься вперед і вгору до положення, коли ліктьовий суглоб виявляється трохи нижче плечового. Інша рука відводиться назад і трохи в сторону. У цей момент толчковая нога деякий час як би залишається позаду. Фінальна атака при постановці стопи на опору характеризується активним розтягнення м'язів і прийняттям положення «виліт в кроці», схожого за динамічним проявам з положенням «натягнутого лука» в метаннях. У першій частині польоту в кроці положення тулуба вертикальне, підборіддя злегка піднятий, махова нога трохи розгинається в колінному суглобі і як би витягується вперед-вгору, толчковая нога, злегка зігнута в коліні, опущена вниз-назад. Потім Махова нога за рахунок руху гомілки вперед максимально розгинається в колінному
Учні повинні знати , що дальність стрибка залежить від швидкості розбігу; швидкість розбігу повинна бути оптимальна для кожного учня; набрана швидкість розбігу за рахунок відштовхування перекладається в швидкість вильоту; розгинання поштовхової ноги повинно поєднуватися з махом зігнутою ноги і рухом РУК.
суглобі, до неї підтягується толчковая, руки опускаються вниз-назад. При приземленні ноги виносяться вперед і згинаються в колінах після торкання місця приземлення, руки - вперед - в сторону.

Учні повинні вміти : виконувати біг з постійно наростаючою швидкістю 15-20 м; стрибати способом «зігнувши ноги»; стрибати в довжину з місця.
Серії навчальних завдань.
- 1. Розвиток рухових якостей:
- а) човниковий біг 3 х 10 м. Повторити завдання 2-3 рази;
- б) біг 30-40 м з максимальною швидкістю. Повторити завдання 3-4 рази;
- в) прийняти вихідне положення перед розгоном і пробігти 15-20 м по прямій з поступовим збільшенням швидкості. Повторити завдання 4-6 разів;
- г) стрибок вгору з підтягуванням колін до грудей. повторити завдання
- 6-8 разів;
- д) вистрибування з присідаючи з просуванням вперед 6-8 м. Повторити завдання 3-5 разів;
- е) стрибок у висоту з місця поштовхом обох ніг, тримаючи в руках набивний м'яч. Повторити завдання 15-20 разів;
- ж) стрибок у висоту з місця на піднесення 30-40 см поштовхом обох ніг (рис. 3.9). Повторити завдання 4-6 разів;

Мал. 3.9. Техніка приземлення в стрибках в довжину
з) І.П. - особою стоячи до гімнастичної лавці на відстані 10-15 см, зігнута права нога на лавці, руки зігнуті в ліктях. Поштовхом правої вгору зміна положення ніг. При виконанні вправ акцентувати увагу учнів на повному розгинанні поштовховою ноги в колінному і гомілковостопному суглобах;

і) виконати ту ж вправу, але поштовхом лівої ноги (по 8-10 разів); стрибки на обох ногах через предмети висотою 20-25 см, розташовані один від одного на відстані 50-60 см. Повторити завдання 3-4 рази по 7-8 м;
- к) стрибок-спригіванія з висоти 60-70 см з наступним вистрибуванням вгору після відштовхування двома ногами на задану висоту, на силу відштовхування, на швидкість відштовхування. повторити завдання
- 4-6 разів;

- л) то ж, відштовхуючись правою, лівою ногою з висоти 30-40 см. Повторити завдання по 4-6 разів;
- м) потрійний стрибок з місця. Повторити завдання 8-10 разів;
- н) стрибки з ноги на ногу з просуванням вперед (многоскоки). Повторити завдання 3-4 рази по 10-12 м.
- 2. Навчання елементам техніки стрибка в довжину з розбігу в «кроці»:
- а) з положення стоячи імітація постановки ноги на місце відштовхування в поєднанні з рухом махової ноги і рук.
Повторити завдання 10-12 разів;

- б) І.П. - стоячи обличчям до гімнастичної лавці, толчковая нога попереду на лавці, махова позаду на підлозі. Відштовхнутися, вийти в положення кроку, на мить зафіксувати і зіскочити вперед, повністю випрямляючи поштовхову ногу. М'яко приземлитися на обидві ноги. Повторити 6-8 разів;
- в) І.П. - стоячи перед гімнастичної лавкою, толчковая нога попереду, за два кроки від краю лавки. З двох кроків поштовхом однієї і махом іншої ноги невеликий стрибок вперед, фіксуючи в польоті виліт в кроці. Приземлятися м'яко на зігнуті ноги. Повторити завдання 8-10 разів;
- г) з положення стоячи, одна нога попереду, інша ззаду, виконати стрибок в «кроці» з приземленням на махову ногу з подальшою швидкою постановкою поштовхової ноги. Повторити завдання 5-6 разів. Необхідно акцентувати увагу учнів на активному маховому русі ногою вперед-вгору в поєднанні з махом зігнутою разноименной руки і відведенням іншої руки назад - в сторону;
- д) з 3-4 кроків розбігу стрибок через поролоновий кубик (згорнутий навпіл гімнастичний мат). Приземлятися на мати м'яко, згинаючи ноги в колінних суглобах, руки вперед - в сторону. Повторити завдання 10-12 разів;
- е) з одного, двох кроків розбігу стрибок в «кроці» з подоланням умовного горизонтального перешкоди (лінії шириною 10 см) з приземленням на махову ногу. Повторити завдання 10-12 разів;
- ж) стрибок з 5-7 кроків розбігу на гірку матів висотою 45-50 см з приземленням в положенні випаду. Повторити завдання 8-10 разів. Перед початком виконання завдання уточнити позначку початку розбігу для кожного учня;
- з) з 5-7 кроків розбігу стрибок в «кроці» через смугу шириною 130 150 см з приземленням на махову ногу, з подальшою постановкою поштовхової ноги. Передостанній крок розбігу виконують з настунаніем на гімнастичний мат. Повторити завдання 10-12 разів;
і) стрибок в «кроці» з поступово зростаючою кількістю кроків розбігу (з 4-5 до 9-11), з установками на високий злет, довгий «крок» в польоті, швидке відштовхування. Повторити завдання 6-8 разів;
- к) стрибок «за крок» з короткого розбігу через планку на висоті 30-40 см з підтягуванням поштовховою ноги до махової при приземленні. Планку встановлювати на відстані, рівному половині стрибка. Приземлятися на обидві ноги в угрупованні;
- л) потокові стрибки «в кроці» через 3-5 кроків розбігу (20-25 м);
- м) з положення толчковая нога попереду, махова - ззаду, біг з поступово наростаючою швидкістю від позначки, розташованої на відстані 12-15 м від умовно позначеного місця відштовхування. Під час пробіжки толчковая нога повинна потрапити на місце відштовхування. Переносячи позначку вперед або назад від початкового положення, добитися попадання поштовховою ноги на позначене місце відштовхування;
- н) прийняти І.П. перед розгоном і пробігти 8-10 м по прямій з поступовим збільшенням швидкості, здійснюючи пробіжку по розгону після вильоту в кроці. Повторити завдання 5-6 разів. Необхідно акцентувати увагу учнів на активному маховому русі ногою, зігнутою в коліні, і збереженні вертикального положення тулуба;
- о) біг стрибками в «кроці» на кожен крок, кожен третій крок. Повторити завдання 10-12 разів. Необхідно акцентувати увагу учнів на активному маховому русі зігнутою в коліні ногою і широкому розведенні ніг в польоті;
- п) стрибок в довжину з розбігу в «кроці», відштовхуючись від гімнастичного містка. Повторити завдання 8-10 разів;
- р) то ж, відштовхуючись від намальованого на підлозі квадрата 40 х 40 см. Повторити завдання 8-10 разів;
- с) стрибок в довжину з розбігу в «кроці» на оцінку. Повторити завдання 3 рази.
- 3. Розвиток здатності оцінювати руху в просторі , в часі і за ступенем м'язових зусиль:
- а) напригіваніем на гірку матів висотою 30-40 см, поступово збільшуючи довжину розбігу до 5-7 кроків і відсуваючи місце відштовхування до 120 см від гірки матів. Повторити завдання 8-10 разів;
- б) стрибки в довжину в «кроці» з 5-7 кроків розбігу з приземленням на зазначені смуги. Смуги шириною 30 см знаходяться на відстані 160-190-220 см від місця відштовхування для хлопчиків і 140-170- 200 см - для дівчаток. Повторити завдання 8-10 разів;
- в) стрибки в «кроці» з 5-7 бігових кроків розбігу через два послідовно розташованих перешкоди (натягнута гумка). Перша перешкода - на висоті 30-40 см і в видаленні 40-50 см, друге - 45-50 см і 130-150 см відповідно. Повторити завдання 8-10 разів. Приземлення здійснювати в яму з піском. Увага учнів акцентувати на баскому коні й по можливості більш повному розгинанні поштовховою ноги в колійному і гомілковостопному суглобах, а також на активному маховому русі зігнутою в коліні ногою;
- г) те ж, але довжина розбігу поступово збільшується до 7-9 кроків. Повторити завдання 8-10 разів;
- д) стрибок в довжину в «кроці» з 5-7 кроків розбігу з відштовхуванням від гімнастичного містка, розташованого біля краю ями з піском, з установкою на максимальний результат і половину максимального результату. Виконати завдання по 6-8 разів. Перед стрибками для кожного школяра уточнити довжину розбігу;
- е) те саме, але на максимальний результат з поступово збільшується довжиною. Повторити завдання 10-12 разів. Акцентувати увагу учнів на правильно підібраною індивідуальній довжині розбігу.
- https://www.youtube.com/watch?v=M0xzmTMQw_4
- https://www.youtube.com/watch?v=9ydG2PcpV-4
Комментариев нет:
Отправить комментарий