четверг, 14 мая 2020 г.

                                                                        19.05
                                                                 ФК 10 клас
Тема:Закріплення техніки стрибка

ЗРАЗКОВІ ВПРАВИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ДЛЯ ОВОЛОДІННЯ ТЕХНІКОЮ СТРИБКА В ДОВЖИНУ

  • 1. Підскоки на правій і лівій нозі в приседе з одночасним випрямленням ноги вперед при зміні положення. Ступні ніг «взяти на себе».
  • 2. Поштовхом двох стрибки в довжину з місця на складені один на одного гімнастичні мати (висота 40-50 см). Після відштовхування виконати угруповання (кілька нахиливши плечі) і, випрямляючи ноги, приземлитися в положення сива на сідниці.
  • 3. Стрибки в довжину в кроці з 3-5 кроків розбігу на складені один на одного гімнастичні мати (висота 60-80 см) з викиданням ніг вперед і приземленням в положення сива на сідниці.
  • 4. Стрибки в довжину в кроці з 3-5 кроків розбігу. В середині польоту виконати угруповання, виносячи поштовхову ногу вперед до махової і приймаючи положення перед приземленням (тулуб трохи нахилений вперед, ноги злегка зігнуті в колінах, руки опущені). Приземлитися і вийти вперед, згинаючи ноги і піднімаючи руки вперед.
  • 5. Стрибки в довжину з місця (в яму з піском). Після відштовхування виконати угруповання і, випрямляючи ноги вперед, приземлитися. Після торкання п'ятами поверхні піску ноги зігнути, прагнучи пронести таз вперед за лінію торкання піску ногами.
  • 6. Стрибки на місці вгору, відштовхуючись обома, з виконанням угруповання (підтягти зігнуті ноги колінами до грудей).
  • 7. Багаторазові стрибки через перешкоди (40-50 см), розставлені один від одного на відстані 80-100 см. У момент польоту над перешкодою виконати угруповання. Вправу можна виконувати і з междускокамі.
  • 8. Багаторазові стрибки на місці вгору, відштовхуючись двома ногами з підйомом майже прямих ніг вперед-вгору на рівень тазу. Тулуб при цьому трохи нахиляти вперед.
  • 9. Імітація угруповання і руху ніг при приземленні: з положення упору лежачи з опорою на предмети висотою 30-40 см, згинаючи ноги, прийти в положення упору ззаду.
  • 10. Стрибки в довжину з 3-5 кроків розбігу, приземляючись за паперову стрічку, покладену на передбачуваному місці торкання п'ятами поверхні піску.
  • 11. Стрибки в довжину з 5-7-9 кроків розбігу, виконуючи відштовхування від гімнастичного містка, через перешкоду (що перекидається бар'єр, натягнута гумова стрічка) висотою до 60 см, встановлений на відстані 1/2 дальності стрибка. Угруповання починати тільки після прольоту над перешкодою.
  • 12. Стрибки в довжину з 5-7-9 кроків розбігу через планку або натягнуту гумову стрічку, встановлену на висоті до 60 см. Планка розташована на відстані 130-150 см від місця відштовхування.
  • 13. Стрибки в довжину з 7-11 кроків розбігу через 2 перешкоди. Відстань від місця відштовхування до першої перешкоди і між перешкодами визначає вчитель в залежності від цільового завдання, яке ставить перед учнями: збільшення кута вильоту, більш активне просування в відштовхуванні, збільшення фази польоту в кроці і т.д.
  • 14. Стрибки в довжину з 7-9-11 кроків розбігу на результат.
На уроках легкоатлетичних стрибків вчитель фізичної культури звертає особливу увагу і на розвиток швидкісно-силових якостей займаються, пропонує їм вправи, спрямовані на розвиток м'язів ніг, стрибучості. Серед вправ, що застосовуються з цією метою, є багато вже відомих учням. Це стрибки на двох ногах на місці і через перешкоди; стрибки з висоти з наступним подоланням перешкод або стрибком вгору, торкаючись орієнтира; вистрибування з полуприседа (одноразові і багаторазові); вистрибування вгору, відштовхуючись ногою, поставленої на піднесення; почергові відштовхування вгору-вперед.
З нових вправ використовують наступні.
Серії навчальних завдань.
  • 1. Розвиток рухових якостей:
    • а) біг з максимальною швидкістю 30-40 м. Виконувати завдання 4-6 разів;
    • б) біг на місці з високим підніманням стегон, темп максимальний. Виконувати завдання 3 рази по 5-7 с;
    • в) І.П. - стоячи на носках на краю лавки, розташованої уздовж гімнастичної стінки, тримаючись за неї руками, згинання та розгинання ніг в гомілковостопному суглобі. Виконувати завдання в 3-4 серіях по 15-20 разів - дівчатка; 2-3 серії по 8-10 разів на кожній нозі - хлопчики;
    • г) І.П. - сидячи на лавці, ноги закріплені, руки за голову, нахили вперед і назад. Повторити завдання в 2-3 серіях по 8-10 разів - дівчинки, 10-12 разів - хлопчики;
    • д) присідання на одній нозі. Повторити завдання 2-3 серії з майже максимальною кількістю присідань в кожній;
    • е) вистрибування вгору на двох ногах з присідаючи. Повторити завдання в 2 серіях по 10-12 разів;
    • ж) підскоки на одній нозі, виконувані в парах, стоячи обличчям один до одного. Партнер підтримує ногу, підняту вперед іншим учням, за п'яту. Підскоки виконують за рахунок роботи м'язів гомілковостопного суглоба і гомілки. Амортизація при приземленні за рахунок згинання ноги в колінному суглобі мінімальна. При виконанні подскоков бажано не торкатися п'ятою опори. Повторити завдання 2-3 рази по 25-30 підскоків на кожну ногу;
    • з) багаторазові стрибки в довжину з місця на обох ногах з просуванням вперед по розмітками, розташованим на відстані 80 - 90 - 100 - 110 см один від одного - дівчатка, 80 - 100 - 120 - 140 см - хлопчики. Повторити завдання 5-6 разів по 8-10 м зі зміною темпу руху;
і) спригіванія з висоти 60 см на обидві ноги і потім швидке перестрибування через перешкоду висотою 40-60 см - дівчинки. Виконувати завдання в 2-3 серіях по 8-10 стрибків;
  • к) спригіванія з висоти 40 см на одну ногу і подальше швидке перестрибування через перешкоду висотою 30-40 см - хлопчики. Виконувати завдання в 2-3 серіях по 8-10 стрибків, відштовхуючись по черзі то однією, то іншою ногою;
  • л) стрибки з ноги на ногу - многоскоки. Повторити завдання в 3-4 серіях по 12-15 м;
  • м) біг зі швидкістю 50%, 60-70%, 80-90% від максимальної з позначенням відштовхування - стрибок в довжину в «кроці» через 3, 4, 5 з після початку бігу; стрибок виконувати в момент, коли, на думку займається, закінчився час, вказане учителем. Виконувати завдання в 3 серіях по 3 спроби з вказаною швидкістю і часом до відштовхування. Після кожної спроби виробляти коригування здібностей учнів керувати рухами в часі.
У перші два уроки зі стрибків у висоту і в довжину в зв'язку з малим навантаженням при виконанні імітаційних вправ і стрибків з короткого розбігу слід включати більше вправ для розвитку швидкісно-силових якостей. Коли ж цілісне виконання стрибка з розбігу дається як основний матеріал уроку, кількість стрибків повинно бути не менше 12-15 в стрибках у висоту і 10-12 в стрибках в довжину, а в поєднанні із застосуванням вправ, що підводять і засобів цілеспрямованого розвитку швидкісно-силових якостей - 8-10. У ці уроки слід включати також вправи для розвитку і зміцнення груп м'язів і суглобів, стопи і гомілки.
  • 2. Удосконалення вихідних і кінцевих положень , якими починається і закінчується досліджуване рух : І.П. - толчковая нога попереду, махова позаду. Стрибки в довжину в яму з піском з розбігу 14-16 м - дівчинки, 16-18 м - хлопчики. Перед приземленням ноги виносяться вперед і майже випрямляються. При зіткненні з місцем приземлення виконується глибоке присідання, руки вперед - в сторони. Повторити завдання 8-10 разів.
  • 3. Удосконалення елементів техніки стрибка в довжину з розбігу:
    • а) імітація махового руху ногою. І.П. - стоячи біля гімнастичної стінки, один кінець амортизатора закріпити на шкарпетці махової ноги, інший - на гімнастичній стінці на рівні колінного суглоба поштовхової ноги або трохи вище. Махові руху зігнутою безопорной ногою (стегно піднімається до положення паралельно рівню опори). Дівчата виконують вправу з активною і узгодженою роботою рук в парах, по черзі допомагаючи один одному зберігати рівновагу. Рука, протилежна маховою нозі, не повинна підніматися вище рівня голови. Хлопчики роблять вправу індивідуально. Виконувати завдання в 2-3 серіях по 15 раз правою і лівою ногою;
    • б) з 2-3 кроків розбігу стрибки в довжину з активними маховими рухами руками і ногою під час відштовхування. Стегно махової ноги піднімається до положення паралельно рівню опори. При цьому рука, протилежна маховою нозі, повинна бути не вище рівня голови. При виконанні вправи дівчатками звертати увагу на їх активну і узгоджений рух руками і маховою ногою. Працюючи з хлопчиками, стежити переважно за постановкою поштовхової ноги на опору і за активним рухом зігнутою маховою ноги. Виконувати завдання 8-10 разів;
    • в) стрибки в довжину з 7 - 9 - 11 кроків розбігу через перешкоду (гумовий шнур або поролоновий кубик), розташоване на відстані, приблизно рівному середині польоту на висоті 50-60 см від рівня опори. Виконувати завдання 8-10 разів;
    • г) те ж, але з приземленням на гірку матів висотою 50-70 см в положенні присідання. Акцентувати увагу займаються на швидке відштовхування. Виконувати завдання 8-10 разів;
    • д) багаторазові встрибування з 3-5 кроків розбігу. Останній крок розбігу прагнути робити швидше попереднього. Акцент на швидке відштовхування. Повторити завдання в 3-4 серіях по 3-5 разів;
    • е) імітація темпо-ритмовий структури розбігу ударами. Паузи між ударами відповідають темпо-ритмовий структурі кроків розбігу. Особливу увагу звертати на паузу між ударами, відповідну темпо-ритмовий структурі двох останніх кроків розбігу (останній крок виконується швидше передостаннього);
    • ж) стрибки в довжину з 7-11 кроків розбігу з позначеним місцем опори махової ноги перед відштовхуванням і місцем відштовхування (30 х 30 см);
    • з) відстань між місцем опори махової ноги перед відштовхуванням і місцем відштовхування - 100-140 см. Швидкість розбігу максимальна. Довжина останнього кроку залежить від швидкісних здібностей учнів. Чим більше швидкість розбігу, тим більше довжина останнього кроку. Повторити завдання 6-8 разів.
  • 4. Розвиток здатності оцінювати освоєння стрибкові дії в просторі , в часі і за ступенем м'язових зусиль. Стрибки в довжину з 7 - 9 - 11 кроків розбігу: а) без зорового контролю потрапити на позначене місце відштовхування (30 х 30 см). Перед початком вправи виконати імітацію темпо-ритмовий структури розбігу ударами долонь (особливу увагу звертати на передостанній і останній кроки розбігу - останній крок виконується швидше передостаннього);
  • б) пробегание відрізків різної довжини в ритмі розбігу від заданої позначки. Довжина відрізків від 10 до 25 м. Можна виконувати по доріжці розбігу з пробеганием по ямі приземлення. Біг з наростаючою швидкістю;
  • в) швидкість розбігу дорівнює 80-90% від максимальної. Приземлятися на смуги шириною 20 см, намальовані на матах. Їх найближчі кордону розташовуються на відстані 190, 240, 280 см у дівчаток, 280, 310, 340 см - у хлопчиків (3-4 рази на кожну смугу).
  • 5. Удосконалення рухової дії по частинах і в цілому в полегшених або ускладнених умовах.
  • а) стрибки в довжину з 7-9 кроків розбігу через дві перешкоди (гумові шнури). Змінюючи відстань від місця відштовхування до першої перешкоди, між перешкодами, збільшуючи висоту першого і другого перешкод, домагатися, щоб учні стрибали з великим кутом вильоту (якщо це необхідно), своєчасно підтягували поштовхову ногу до махової, вище піднімали стопи ніг під час приземлення і т . Д. Повторити завдання 8-10 разів;
  • б) стрибки в довжину з індивідуального розбігу на результат (оцінку). Довжина розбігу: 12-14 м у дівчаток, 16-18 м - у хлопчиків.
  • https://www.youtube.com/watch?v=gIuN77PBkiw

Комментариев нет:

Отправить комментарий

                                                               25.02                                                             ФК 9 клас Т...