27.05
ФК 6 клас
Тема: Розвиток швидкості
ШВИДКІСТЬ - це здібність людини виконувати рухи за максимально короткий час. Розрізняють: - швидкість спринтерську; - взаємозв'язок швидкості та спритності; - швидкість виконання технічних прийомів (у вправах та іграх); - швидкість оцінки ситуацій; - швидкість прийняття рішень (тактичних); - швидкість плинності нервових процесів (прості та складні рухові реакції). Усі перелічені компоненти швидкості у вправах та іграх мають специфічний прояв. Швидкість розвивають за допомогою бігових вправ на короткі дистанції з максимальними зусиллями. їх рекомендують виконувати після розминки, на початку основної частини занять, до виконання вправ, ідо вимагають статичних зусиль і перед вправами, спрямованими на розвиток витривалості. До того ж організм повинен перед тим відпочити, а в учасників вправ не повинно бути змін у стані здоров'я. У процесі виконання вправ і участі в іграх надзвичайно важким е перенос техніки із малої швидкості на максимальну. Тому й важливо рекомендувати вправи, що прискорюють дії учасників занять. Інтервали відпочинку між спробами повинні бути такими, щоб виконавець міг повторити визначений відрізок дистанції з максимальною інтенсивністю. Оптимальними є відрізки на 20-30 м, в одній серії по 4-6 разів. Між серіями активний відпочинок складає 4-6 хвилин. При розвитку стартової швидкості рекомендується пробігати відрізки до 10-15 м із різних вихідних положень. Кількість стартів у серії 4-6. відпочинок між окремими стартами - 20-30 секунд, а між серіями - 2-4 хвилини. У вправах та іграх завжди існує елемент змагань, тому вони є важливим емоційним фактором розвитку швидкості. Для розвитку швидкості рекомендуємо застосовувати наступні вправи та ігри. 1. Біг вперед і назад із зміною напрямку. вець робить три кроки вперед, два кроки назад. 2. Біг у положенні нахилу тулуба вперед.3. Швидкий біг по прямій із поворотом за сигналом ліворуч, праворуч. 4. Біг уперед зі зміною напрямку (ліворуч, праворуч) під кутом, за сигналом. 5. Біг уперед із прискоренням за сигналом. Після повторного сигналу знову перейти на повільний біг. 6. Біг по колу діаметром 2 м ліворуч і праворуч. 7. Біг по вісімці обличчям, боком, спиною вперед . 8. Біг по лінії, проведеній на землі. Ступні ставити почергово рівнобіжно, досередини, назовні. 9. Із бігу на місці за сигналом ривок уперед, назад, убік. 10. Стрибковий біг. Під час бігу відштовхнутися однією ногою, а в польоті виконати так звані «ножиці». Відштовхуватися краще почергово правою, лівою ногою. 11. Біг із м'ячем. На дузі розташовуються дві команди, розподілені на дві частини кожна. Учасники займають місця на дузі на відстані 2 м один від одного. Скеровуючий, що стоїть на дузі, котить м'яч партнеру, який знаходиться на відстані 15 м. Обидві команди біжать за м'ячем, прагнучи торкнутися його, за що отримують одне очко. Гра закінчується, коли одна з команд набере 5 очок . 12. На майданчику розмірами 40x20 м грають дві команди по чотири людини в кожній. На середній лінії, що ділить майданчик на дві рівні частини, ставлять чотири м'ячі. Команди розташовуються на лицевих лініях. За сигналом гравці біжать до центру, щоб оволодіти м'ячем і завести його на власну лицеву лінію. Перемагає команда, яка оволодіє більшою кількістю м'ячів. Гра ведеться із 4-5 спроб, а переможець визначається за кількістю набраних очок. шяяттаяшшшяят ^ ^ — 13. На майданчику розмірами 50x20 м грають 2x1. У малому прямокутнику розташовуються двоє гравців. На лицевій лінії (зліва) знаходиться гравець, який верхом скеровує м'яч у малий прямокутник і біжить до центру, оббігає прапорець і повертається на вихідне положення. Гравці, що знаходяться в малому прямокутнику, ловлять м'яч руками, можуть передавати його один одному і намагаються влучити ним у гравця, який подав м'яч. Після 4-5 спроб гравці міняються ролями. Перемагає гравець, у якого за час гри влучили найменшу кількість разів. 14 «Біг спиною вперед - прискорення». Учасники змагань розташовуються на лінії. За їх спиною на відстані 5 м проводять лінію, а на 16 м перед ними проводять ще одну лінію — фінішу. За сигналом гравці рухаються спиною вперед, наступивши на лінію, повертаються і швидким бігом, обличчям уперед, рухаються до лінії фінішу. Перемагає учасник, котрий швидше подолає дистанцію обумовленим способом. Змагання можна проводити й у зворотньому напрямку, тобто біжать 5-метровий відрізок обличчям уперед, а 16~метровий відрізок - спиною вперед . 15. «Оволодій м'ячем». Учасники шикуються у колони. Між першою парою двох колон стоїть гравець із м'ячем. Він спрямовує його вперед низом. Перші в колоні роблять ривок. Той хто наздожене м'яч веде його назад і віддає гравцю, який подавав, за що його команда отримує очко. Командупереможницю визначають за кількістю набраних очок. М'яч можна посилати в різних напрямках, на що суперники повинні відповісти 16. Ті ж змагання можна проводити й так, що перш ніж спрямувати м'яч у визначеному напрямку, гравець жонглює ним у русі, і суперники знаходиться у русі. Це ж завдання вони виконують і після ведення м'яча в різних напрямках і тільки тоді один із них спрямовує м'яч за завданням . 17. «Оволодій предметом». Учасники розраховуються за порядком номерів і розташовуються в шеренгу на лініях, проведених паралельно на відстані 10-12 м одна від одної. Приблизно в 5-4-метровий коридор (по центру), створений двома лініями, на яких розташовуються гравці, встановлюють м'яч або будь-який інший предмет Команди; що змагаються, розташування гравців суперника знати не повинні. Керівник голосно називає номер, після чого гравці обох команд названого номера намагаються оволодіти предметом і занести його за лінію своєї команди, за що нараховується очко. Суперник пробує хоча б торкнутися гравця, який оволодів предметом
ФК 6 клас
Тема: Розвиток швидкості
ШВИДКІСТЬ - це здібність людини виконувати рухи за максимально короткий час. Розрізняють: - швидкість спринтерську; - взаємозв'язок швидкості та спритності; - швидкість виконання технічних прийомів (у вправах та іграх); - швидкість оцінки ситуацій; - швидкість прийняття рішень (тактичних); - швидкість плинності нервових процесів (прості та складні рухові реакції). Усі перелічені компоненти швидкості у вправах та іграх мають специфічний прояв. Швидкість розвивають за допомогою бігових вправ на короткі дистанції з максимальними зусиллями. їх рекомендують виконувати після розминки, на початку основної частини занять, до виконання вправ, ідо вимагають статичних зусиль і перед вправами, спрямованими на розвиток витривалості. До того ж організм повинен перед тим відпочити, а в учасників вправ не повинно бути змін у стані здоров'я. У процесі виконання вправ і участі в іграх надзвичайно важким е перенос техніки із малої швидкості на максимальну. Тому й важливо рекомендувати вправи, що прискорюють дії учасників занять. Інтервали відпочинку між спробами повинні бути такими, щоб виконавець міг повторити визначений відрізок дистанції з максимальною інтенсивністю. Оптимальними є відрізки на 20-30 м, в одній серії по 4-6 разів. Між серіями активний відпочинок складає 4-6 хвилин. При розвитку стартової швидкості рекомендується пробігати відрізки до 10-15 м із різних вихідних положень. Кількість стартів у серії 4-6. відпочинок між окремими стартами - 20-30 секунд, а між серіями - 2-4 хвилини. У вправах та іграх завжди існує елемент змагань, тому вони є важливим емоційним фактором розвитку швидкості. Для розвитку швидкості рекомендуємо застосовувати наступні вправи та ігри. 1. Біг вперед і назад із зміною напрямку. вець робить три кроки вперед, два кроки назад. 2. Біг у положенні нахилу тулуба вперед.3. Швидкий біг по прямій із поворотом за сигналом ліворуч, праворуч. 4. Біг уперед зі зміною напрямку (ліворуч, праворуч) під кутом, за сигналом. 5. Біг уперед із прискоренням за сигналом. Після повторного сигналу знову перейти на повільний біг. 6. Біг по колу діаметром 2 м ліворуч і праворуч. 7. Біг по вісімці обличчям, боком, спиною вперед . 8. Біг по лінії, проведеній на землі. Ступні ставити почергово рівнобіжно, досередини, назовні. 9. Із бігу на місці за сигналом ривок уперед, назад, убік. 10. Стрибковий біг. Під час бігу відштовхнутися однією ногою, а в польоті виконати так звані «ножиці». Відштовхуватися краще почергово правою, лівою ногою. 11. Біг із м'ячем. На дузі розташовуються дві команди, розподілені на дві частини кожна. Учасники займають місця на дузі на відстані 2 м один від одного. Скеровуючий, що стоїть на дузі, котить м'яч партнеру, який знаходиться на відстані 15 м. Обидві команди біжать за м'ячем, прагнучи торкнутися його, за що отримують одне очко. Гра закінчується, коли одна з команд набере 5 очок . 12. На майданчику розмірами 40x20 м грають дві команди по чотири людини в кожній. На середній лінії, що ділить майданчик на дві рівні частини, ставлять чотири м'ячі. Команди розташовуються на лицевих лініях. За сигналом гравці біжать до центру, щоб оволодіти м'ячем і завести його на власну лицеву лінію. Перемагає команда, яка оволодіє більшою кількістю м'ячів. Гра ведеться із 4-5 спроб, а переможець визначається за кількістю набраних очок. шяяттаяшшшяят ^ ^ — 13. На майданчику розмірами 50x20 м грають 2x1. У малому прямокутнику розташовуються двоє гравців. На лицевій лінії (зліва) знаходиться гравець, який верхом скеровує м'яч у малий прямокутник і біжить до центру, оббігає прапорець і повертається на вихідне положення. Гравці, що знаходяться в малому прямокутнику, ловлять м'яч руками, можуть передавати його один одному і намагаються влучити ним у гравця, який подав м'яч. Після 4-5 спроб гравці міняються ролями. Перемагає гравець, у якого за час гри влучили найменшу кількість разів. 14 «Біг спиною вперед - прискорення». Учасники змагань розташовуються на лінії. За їх спиною на відстані 5 м проводять лінію, а на 16 м перед ними проводять ще одну лінію — фінішу. За сигналом гравці рухаються спиною вперед, наступивши на лінію, повертаються і швидким бігом, обличчям уперед, рухаються до лінії фінішу. Перемагає учасник, котрий швидше подолає дистанцію обумовленим способом. Змагання можна проводити й у зворотньому напрямку, тобто біжать 5-метровий відрізок обличчям уперед, а 16~метровий відрізок - спиною вперед . 15. «Оволодій м'ячем». Учасники шикуються у колони. Між першою парою двох колон стоїть гравець із м'ячем. Він спрямовує його вперед низом. Перші в колоні роблять ривок. Той хто наздожене м'яч веде його назад і віддає гравцю, який подавав, за що його команда отримує очко. Командупереможницю визначають за кількістю набраних очок. М'яч можна посилати в різних напрямках, на що суперники повинні відповісти 16. Ті ж змагання можна проводити й так, що перш ніж спрямувати м'яч у визначеному напрямку, гравець жонглює ним у русі, і суперники знаходиться у русі. Це ж завдання вони виконують і після ведення м'яча в різних напрямках і тільки тоді один із них спрямовує м'яч за завданням . 17. «Оволодій предметом». Учасники розраховуються за порядком номерів і розташовуються в шеренгу на лініях, проведених паралельно на відстані 10-12 м одна від одної. Приблизно в 5-4-метровий коридор (по центру), створений двома лініями, на яких розташовуються гравці, встановлюють м'яч або будь-який інший предмет Команди; що змагаються, розташування гравців суперника знати не повинні. Керівник голосно називає номер, після чого гравці обох команд названого номера намагаються оволодіти предметом і занести його за лінію своєї команди, за що нараховується очко. Суперник пробує хоча б торкнутися гравця, який оволодів предметом
Комментариев нет:
Отправить комментарий