вторник, 12 января 2021 г.

                                                               14.01

                                                           ФК 11 клас

Тема: Фізична підготовка футболіста

Фізична підготовка спрямована на розвиток фізичних здібностей організму. Виділяють загальну і спеціальну фізичну підготовку. Загальна фізична підготовка передбачає всебічний розвиток фізичних здібностей, спеціальна - розвиток якостей і функціональних можливостей, специфічних для футболістів. Мета спеціальної фізичної підготовки - досягти виконання складних прийомів володіння м'ячем на високій швидкості, покращити маневреність і рухливість футболіста в іграх, підвищити рівень його морально-вольових якостей.

У цьому ж розділі навчаються отримують необхідні відомості про основи техніки і тактики гри, правил гри і основам суддівства. Практичний розділ програми включає загальну, спеціальну фізичну, технічну підготовку, тактичну підготовку, участь у змаганнях і здачу контрольних нормативів за окремими видами підготовки.

Загальна фізична підготовка юного футболіста забезпечується вправами загальнорозвиваючого характеру і вправами з інших видів спорту: легкої атлетики, гімнастики, лижного спорту, плавання та ін За допомогою цих вправ досягається всебічний розвиток рухових і швидкісно-силових якостей, зміцнюється м'язовий апарат, підвищується витривалість і загальна тренованість дітей і підлітків.

Спеціальна фізична підготовка будується з урахуванням особливостей ігрової діяльності футболіста і включає вправи, що сприяють розвитку спеціальних якостей юного футболіста.

Інтенсивність і тривалість вправ, співвідношення загальної і спеціальної фізичної підготовки визначається віковими особливостями вихованців і рівнем їх підготовки.

У практиці підготовки юних футболістів особливо виділяють спритність, швидкісно-силові якості, силу, швидкість, витривалість і гнучкість. Залежно від вікових особливостей в плануванні занять з фізичної підготовки роблять акцент на вихованні певних фізичних якостей з метою їх посиленнячи доведення до потрібного рівня.

На етапі початкового навчання фізична підготовка необхідна для всебічного розвитку організму дітей і для правильного формування основних рухових функцій. Експериментально показано: міцність освоєння прийомів володіння м'ячем в чому залежить від рівня розвитку фізичних якостей. Вікові особливості дітей молодшого шкільного віку дозволяють направлено впливати на розвиток насамперед таких якостей, як спритність, гнучкість, швидкість і швидкісно-силові.

На етапі спеціалізації фізична підготовка спрямована на виховання швидкості, спритності, швидкісно-силових якостей, сили і витривалості. Організм підлітка, з одного боку, дозволяє значно збільшити фізичні навантаження, а з іншого - вимагає надання йому достатнього перерви для відновлення після тривалих навантажень. Особливої ‹уваги заслуговують навантаження, спрямовані на вдосконалення силових здібностей і витривалості.

На етапі спортивного вдосконалення фізична підготовка має більш виражену спеціальну спрямованість, ніж на етапах початкового навчання та спеціалізації. Завершення формування організму дозволяє значно наблизити підготовку футболістів-юнаків до підготовки дорослих гравців високої кваліфікації. Однак функціональні можливості юнаки складають приблизно лише 70-80% можливостей дорослого. Тому підготовку юних футболістів у складі команд майстрів необхідно постійно контролювати. Збільшений рівень розвитку функцій і систем дозволяє зробити акцент у фізичній підготовці на розвитку таких якостей, як витривалість і сила. У той же час у зв'язку зі зниженням у юних футболістів приросту показників швидкості, спритності і гнучкості необхідно продовжувати удосконалювати ці якості за рахунок підбору адекватних засобів.

У підготовці футболістів використовується безліч різних вправ: від простих - біг, стрибки, силові вправ, удари по нерухомому м'ячу, передача м'яча в парах, до найскладніших: ігрових вправ з рішенням складних ігрових завдань, координаційних вправ аеробіки та акробатики.

Вплив кожного з цих вправ на функціональні системи організму футболістів і їхній інтелект неоднаково, і тому строковий тренувальний ефект вправ розрізняються як за величиною, так і за спрямованості.

https://www.youtube.com/watch?v=0kwnSn28ejg

https://www.youtube.com/watch?v=ICT2sCyzyUE&t=715s

Комментариев нет:

Отправить комментарий

                                                               25.02                                                             ФК 9 клас Т...