пятница, 18 февраля 2022 г.

                                                                   18.02

                                                                ФК 8 клас

Тема: Розвиток уваги

Увага – це зосередженість на чомусь. Вона пов’язана з інтересами, схильностями, покликанням людини, від її особливостей залежать спостережливість, здатність бачити в предметах чи явищах малопомітні, але суттєві деталі.
У дітей увага з’являється досить рано. Перші прояви мимовільної уваги в малюка спостерігаються уже під час смоктання. Пізніше обсяг уваги дитини збільшується (охоплюються 2-3 предмети або дії). У зв’язку з тим що багато з рухів (дій) малюка доводяться до автоматизму, зростає можливість розподілу уваги. Далі дитина вчиться керувати собою та свідомо спрямовувати свою увагу на певний предмет. При цьому вона використовує перш за все слово і вказівний жест дорослого.
У середньому віці увага дитини стає більш стійкою. Це дає малюкові можливість виконувати під керівництвом дорослого певні завдання. Завдяки розвитку дитячої допитливості, зростанню жаги пізнання увага фіксується на предметі. Так, наприклад, малюк може довго спостерігати за пташками, щоб довідатися, як вони літають, де сплять, які мають домівки. Розвиток властивостей і видів уваги дошкільняти суттєво залежить від вагомості, емоційності, цікавості матеріалу, від характеру діяльності, яку виконує дитина.
Велике значення для розвитку довільної уваги в дошкільному віці має гра. Під час гри виникає потреба досягати певного результату й координувати свої дії відповідно до завдань, підпорядковувати їх певним правилам, підкорятися вимогам групи. Гра виробляє здатність навмисно зосереджувати увагу на певних предметах, переключати й розподіляти її.
Розвиток уваги дитини залежить від різних змін у її житті, від освоєння нових видів діяльності (ігрової, трудової). У 4-5 років дитина скеровує свої дії під впливом дорослого: „Будь уважним!”, „Слухай уважно!”, „Дивись уважно!”. Розвиток довільної уваги пов’язаний із засвоєнням засобів керування нею. Спочатку – це зовнішні засоби (вказівний жест, слово дорослого). Далі таким засобом стає мова самої дитини, що набуває планувальної функції. „Я спершу хочу подивитися на мавпочок, а потім – на крокодильчиків”,– планує малюк дорогою до зоопарку. Він намічає мету – подивитися, а потім уважно розглядає об’єкти, що його цікавлять. Таким чином, розвиток довільної уваги тісно пов’язаний не тільки з розвитком мовлення, але й з усвідомленням майбутньої дії. Розвиток цього виду уваги також пов’язаний з освоєнням норм і правил поведінки.
Найкращий спосіб стимулювати розвиток уваги в малюка – це підтримувати його допитливість.

https://www.youtube.com/watch?v=8IF1AjXbRZs

Комментариев нет:

Отправить комментарий

                                                               25.02                                                             ФК 9 клас Т...