05.05
ФК 6 клас
Тема: Розвиток координації
Координаційні здібності – це
здібності доцільно координувати рухи при побудові і відтворюванні нових рухових дій; здібності перебудовувати координацію
рухів при потребі змінити параметри засвоюваної дії у відповідності до мінливих умов.
Серед основних умов, від яких залежить рівень розвитку координаційних здібностей людини, слід виділити: вміння аналізувати
власті дії, формувати образи ритмічних, динамічних, часових і просторових характеристик рухів власного тіла і різних його частин у їх
складній взаємодії. Розуміти поставлені рухові завдання, планувати
конкретні способи виконання рухів. Не менш важливою є здатність
до оперативного аналізу і корекції характеристик дій
Координаційні здібності (КЗ) – це можливості індивіда, які
визначають його готовність до оптимального управління і регулювання рухової дії .
Для розвитку координаційних здібностей для учнів 5-6 класів нами були розроблені методичні рекомендації, які впроваджувалися в загальноосвітніх школах м. Херсону протягом 1 року.
В підготовчій частині уроку використовувались загальнофізичні вправи, орієнтовний час безперервної роботи в межах –
15-30 с; пульсовий режим 140 уд./хв.; відпочинок між серіями
вправ – до пульсу 100 уд./хв.: біг «змійкою» до 1 хв. з невисокою швидкістю, інтенсивність
навантаження при цьому слід регулювати за показниками
частоти серцевих скорочень (ЧСС) (120-140 уд./хв.); біг з одночасними поворотами на 360о до 1 хв. з невисокою
швидкістю, інтенсивність навантаження при цьому слід регулювати за показниками ЧСС (130-150 уд./хв.); біг зі зміною напрямку за сигналом вчителя із середньою
швидкістю до 1 хв., ЧСС (150 уд./хв.); біг спиною вперед до 1 хв. з невисокою швидкістю, інтенсивність навантаження при цьому слід регулювати за показниками ЧСС (130 уд./хв.); помірний біг в поєднанні із стрибками на одній і двох ногах по
«купинах» до 2 хв.; «човниковий біг» 4х9 м; стрибки через лінію на одній, на двох ногах та почергово з лівої
на праву з просуванням вперед, кількість повторень 14-18 разів; стрибки на місці з поворотом на 180о та 360о, кількість повторень 6-8 разів; стрибки на місці з підтягуванням колін до грудей, 8-10 разів; вистрибування з повного присіду вгору з діставанням руками
до позначки, 8-10 разів; стоячи на одній нозі, руки на поясі, другою в повітрі «написати» цифри від 0 до 9, 2-3 рази кожною ногою; із вихідного положення основна стійка підняти вперед ліву
(праву) ногу і взятись за носок, стоячи 1 хв., 2-3 рази.
Розвиток координації засобами подолання різних перешкод
надає учням великого об’єму інформації, із якого вони повинні
вибрати найбільш значиму і ефективну, вирішити рухове завдання найбільш оптимальними уміннями. Несподіваність і невизначеність ситуацій, в яких проходить діяльність, її координаційна
складність, дефіцит часу та інші збиваючи фактори змушують
учнів виконувати певні рухові дії, що створює найбільш оптимальні умови для розвитку координації.
В дослідженні вікових особливостей рівня розвитку координаційних здібностей брали участь учні віком 11-12 років. Аналіз
вихідних даних показників координаційної підготовленості дозволив виявити ідентичність результатів тестування учнів 5-х і
6-х класів, що дозволило методом випадкової вибірки сформувати експериментальну, яка займалася за запропонованою нами методикою, та контрольну групи, де заняття проводилися за загальноприйнятою програмою.
При проведенні контролю за координаційними здібностями учнів середнього шкільного віку нами був використаний метод педагогічного тестування, який застосовують для одержання конкретного результату з метою характеристики координаційних здібностей. Визначити розвиток координаційних здібностей
до оцінки і регуляції просторово-часових параметрів руху учнів
дозволяють різноманітні види човникового бігу. У методику тестування були включені чотири тести:
1) човниковий біг 3х10 м з оббіганням набивних м’ячів;
2) координаційний біговий тест Філіповича, Малінака;
3) рівновага на одній нозі;
4) стрибки в довжину з місця з різних позицій.
https://www.youtube.com/watch?v=bdWFYOFVbTo
https://www.youtube.com/watch?v=2MJaPgd3Xng
ФК 6 клас
Тема: Розвиток координації
Координаційні здібності – це
здібності доцільно координувати рухи при побудові і відтворюванні нових рухових дій; здібності перебудовувати координацію
рухів при потребі змінити параметри засвоюваної дії у відповідності до мінливих умов.
Серед основних умов, від яких залежить рівень розвитку координаційних здібностей людини, слід виділити: вміння аналізувати
власті дії, формувати образи ритмічних, динамічних, часових і просторових характеристик рухів власного тіла і різних його частин у їх
складній взаємодії. Розуміти поставлені рухові завдання, планувати
конкретні способи виконання рухів. Не менш важливою є здатність
до оперативного аналізу і корекції характеристик дій
Координаційні здібності (КЗ) – це можливості індивіда, які
визначають його готовність до оптимального управління і регулювання рухової дії .
Для розвитку координаційних здібностей для учнів 5-6 класів нами були розроблені методичні рекомендації, які впроваджувалися в загальноосвітніх школах м. Херсону протягом 1 року.
В підготовчій частині уроку використовувались загальнофізичні вправи, орієнтовний час безперервної роботи в межах –
15-30 с; пульсовий режим 140 уд./хв.; відпочинок між серіями
вправ – до пульсу 100 уд./хв.: біг «змійкою» до 1 хв. з невисокою швидкістю, інтенсивність
навантаження при цьому слід регулювати за показниками
частоти серцевих скорочень (ЧСС) (120-140 уд./хв.); біг з одночасними поворотами на 360о до 1 хв. з невисокою
швидкістю, інтенсивність навантаження при цьому слід регулювати за показниками ЧСС (130-150 уд./хв.); біг зі зміною напрямку за сигналом вчителя із середньою
швидкістю до 1 хв., ЧСС (150 уд./хв.); біг спиною вперед до 1 хв. з невисокою швидкістю, інтенсивність навантаження при цьому слід регулювати за показниками ЧСС (130 уд./хв.); помірний біг в поєднанні із стрибками на одній і двох ногах по
«купинах» до 2 хв.; «човниковий біг» 4х9 м; стрибки через лінію на одній, на двох ногах та почергово з лівої
на праву з просуванням вперед, кількість повторень 14-18 разів; стрибки на місці з поворотом на 180о та 360о, кількість повторень 6-8 разів; стрибки на місці з підтягуванням колін до грудей, 8-10 разів; вистрибування з повного присіду вгору з діставанням руками
до позначки, 8-10 разів; стоячи на одній нозі, руки на поясі, другою в повітрі «написати» цифри від 0 до 9, 2-3 рази кожною ногою; із вихідного положення основна стійка підняти вперед ліву
(праву) ногу і взятись за носок, стоячи 1 хв., 2-3 рази.
Розвиток координації засобами подолання різних перешкод
надає учням великого об’єму інформації, із якого вони повинні
вибрати найбільш значиму і ефективну, вирішити рухове завдання найбільш оптимальними уміннями. Несподіваність і невизначеність ситуацій, в яких проходить діяльність, її координаційна
складність, дефіцит часу та інші збиваючи фактори змушують
учнів виконувати певні рухові дії, що створює найбільш оптимальні умови для розвитку координації.
В дослідженні вікових особливостей рівня розвитку координаційних здібностей брали участь учні віком 11-12 років. Аналіз
вихідних даних показників координаційної підготовленості дозволив виявити ідентичність результатів тестування учнів 5-х і
6-х класів, що дозволило методом випадкової вибірки сформувати експериментальну, яка займалася за запропонованою нами методикою, та контрольну групи, де заняття проводилися за загальноприйнятою програмою.
При проведенні контролю за координаційними здібностями учнів середнього шкільного віку нами був використаний метод педагогічного тестування, який застосовують для одержання конкретного результату з метою характеристики координаційних здібностей. Визначити розвиток координаційних здібностей
до оцінки і регуляції просторово-часових параметрів руху учнів
дозволяють різноманітні види човникового бігу. У методику тестування були включені чотири тести:
1) човниковий біг 3х10 м з оббіганням набивних м’ячів;
2) координаційний біговий тест Філіповича, Малінака;
3) рівновага на одній нозі;
4) стрибки в довжину з місця з різних позицій.
https://www.youtube.com/watch?v=bdWFYOFVbTo
https://www.youtube.com/watch?v=2MJaPgd3Xng
Комментариев нет:
Отправить комментарий